تبلیغات
کافی نت پارمیس - اگر ما ایرانی هستیم پس فرهنگمان کو ؟!
کافی نت پارمیس
این انصاف نیست بیاین مطالب رو ببینین اما هیچ نظری ندین . ممنون میشم اگه نظرهاتون رو بخونم
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


این ویلاگ متعلق به کافی نت پارمیس (واقع در شهرک فرهنگیان ارومیه) می باشد تاریخ افتتاح : 1389/5/7

مدیر وبلاگ : وحید امیرزاده
این رانندگی نیست بلکه جنگ داخلی ایست
 


دوستان عزیز دیروز روز خلیج فارس بود و همه سینه چاکان ایران چنان زنده باد می دادند که بیا و ببین امروز ایمیلی به دستم رسید که حال روز امروز ایران ماست 
با عرض سپاس از فرستنده این ایمیل ( با تشکر از اقای احمدی متین )  امیدوارم هر کسی این رو دریافت کرد برای همه دوستانش بفرسته تا کمی در اصلاح فرهنگ رانندگی نقش داشته باشیم


رانندگی به مثابه “جنگ داخلی“

 

 
 براساس آمارهای رسمی، طی جنگ ۸ ساله ایران و عراق تعداد کشته‌های ایران ۲۱۸ هزار نفر بوده است. در فاصله زمانی سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۹ (۸ سال) در سوانح رانندگی ۲۵۳ هزار نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

 از نگاه آمار



در دوران پس از انقلاب هر سال دست کم ۲۷۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند. طبق اعلام رسمی پلیس ایران در سال ۸۹ در هر ۲۴ دقیقه یک نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است.

دلیل چیست؟



چرا در ایران آمار تصادف این‌قدر بالا است. در ایران به ازای هر ۱۲ نفر یک اتومبیل وجود دارد. این درحالی است که در آمریکا به ازای هر ۱.۱ نفر و در اروپا به ازای هر ۱.۵ نفر یک اتومبیل وجود دارد.


افزایش ایمنی اتومبیل و یا فرهنگ‌سازی

 
 
 آیا ایمنی و استاندارد اتومبیل‌های ایرانی پائین است و نیاز به کسیه هوا و ترمز abs دارند و یا اینکه باید در زمینه رانندگی فرهنگ‌سازی شود.


جواب یک کاربر

 

در بحث افزایش ایمنی اتومبیل‌ها کامنت یک کاربر در یک نشریه الکترونیکی ایرانی بسیار گویاست: «اگر الان تمام ماشینای ما بشه مثل ماشینای آلمان و تمام آلمانیا سوار پراید شوند، فکر می‌کنید آمار کشته‌های رانندگی آلمان میشه بالای ۲۵۰۰۰ یا آمار کشته‌های ما میشه کمتر از ۳۰۰۰ نفر؟ عامل اصلی همون فرهنگ رانندگیه».


نخست فرهنگ



گرچه اتومبیل سال‌هاست وارد ایران شده و ساختار شهرها را تغییر داده، اما به‌نظر می‌رسد فرهنگ رانندگی در ایران از ضعف‌های بسیار فاحشی برخوردار است. رانندگی مشارکت در امری جمعی است.

پرخاش‌گری و تنش




ترافیک در همه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد. وقتی بناست چند صد هزار نفر در ساعت معینی به سر کار بروند خود به خود ازدحام پدید می‌آید. اما در شهرهای بزرگ ایران چون رانندگی یک امر فردی است نه جمعی، ترافیک فقط موجب تأخیر نیست، موجب «کلافگی» و «خرد شدن اعصاب» ، «تنش بین شهروندان» و «پرخاشگری» نیز هست.


رعایت فاصله

 
 
 نقطه شروع اصلاح فرهنگ رانندگی در ایران، رعایت فاصله است. طبق قانون رانندگان موظفند “فاصله ایمن” را رعایت کنند. این تعریفی کلی است که نه مصادیقش مشخص شده و نه به رانندگان در این مورد آموزش داده شده است.


فرهنگ تابلو

 

به نظر می‌رسد تابلوهای قواعد رانندگی در ایران کاملا بی‌معنا هستند. بی‌اعتنایی به تابلوها یعنی بی‌اعتنانی به جامعه.


عابرین پیاده



اولین اصل رانندگی امن این است که در هر صورت و در هر شرایطی الویت عبور با عابرین پیاده است. اما در عمل عبور از خط عابر پیاده در ایران همواره یک “مانور خطرناک” بوده است.



حرکت در بین خطوط



از جمله عوامل اصلی ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور، عدم حرکت در بین خطوط مشخص شده است. برخی رانندگان به دلایلی مانند ترافیک سنگین، بطور مداوم از مسیر خود منحرف شده و علاوه بر اینکه برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می‌کنند، در تشدید ترافیک و بر هم زدن نظم عمومی نقش دارند. البته در بعضی موارد هم خیابان‌های ایران خط کشی نشده‌اند و یا نیاز به اصلاح خطوط وجود دارد.


استفاده بی مورد از بوق



استفاده گاه و بی گاه از بوق برای برخی از رانندگان به‌صورت عادتی همیشگی در آمده که این مسئله علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، به‌‌طور جدی باعث سلب آسایش دیگران می‌شود.


قوانین

 

 از آبان سال ۱۳۹۰ با اعلام کد جدید جرائم رانندگی در ۱۷۱ مورد، حداقل جریمه در ایران ۳هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان شده است. پیش از این میزان جریمه بین یک هزار تا ۳۰ هزار تومان بود.
 
فرهنگ سازی

 

قوانین سخت گیرانه شاید بتوانند برخی رفتارهای پر خطر در رانندگان را کنترل کنند، اما فرهنگ سازی می‌تواند رعایت قوانین رانندگی را برای هر راننده به امری درونی تبدیل کند.





نوع مطلب : مطالب جالب و دیدنی " سرگرمی"، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
وحید امیرزاده
سه شنبه 12 اردیبهشت 1391
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:59 ق.ظ
I think this is one of the such a lot important info for me.
And i'm glad studying your article. However
should remark on few general things, The site
style is ideal, the articles is really nice : D. Excellent task, cheers
شنبه 21 مرداد 1396 02:32 ق.ظ
Thanks for some other great article. The place else may just anyone get that type of
information in such an ideal method of writing? I have a
presentation subsequent week, and I am on the look for such
information.
جمعه 6 مرداد 1396 10:07 ب.ظ
Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a
few months of hard work due to no back up. Do you have
any methods to stop hackers?
جمعه 30 تیر 1396 08:14 ب.ظ
I'm not sure where you're getting your information, but great topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for magnificent info I was looking for this info for my mission.
یکشنبه 4 تیر 1396 07:58 ق.ظ
You could definitely see your skills in the
paintings you write. The world hopes for even more passionate writers
like you who are not afraid to say how they believe. At all times go after your heart.
جمعه 26 خرداد 1396 09:58 ب.ظ
I do not even understand how I ended up
right here, but I thought this submit was great.
I do not recognize who you're however certainly you're
going to a well-known blogger in the event you are not already.

Cheers!
سه شنبه 2 خرداد 1396 06:07 ب.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.

I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.

I will certainly return.
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 03:03 ق.ظ
Greetings, There's no doubt that your web site could possibly be having browser compatibility
issues. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it's got some overlapping issues.
I just wanted to give you a quick heads up!
Other than that, fantastic site!
جمعه 1 اردیبهشت 1396 06:04 ب.ظ
Heya! I understand this is sort of off-topic but I had to ask.
Does managing a well-established blog like yours take a lot of work?
I'm brand new to writing a blog however I do write in my journal daily.
I'd like to start a blog so I will be able to share my
experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for new
aspiring bloggers. Appreciate it!
شنبه 12 فروردین 1396 12:36 ب.ظ
I just could not leave your web site before suggesting that I really enjoyed the usual info an individual supply for your visitors?
Is gonna be back steadily to inspect new posts
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی